New offers
Online coaching and advice via Skype, Zoom or MS-Teams
Benefits in online coaching:
- all the advice options of conventional coaching are available
- There are also proven advantages of this new approach: Uncomplicated organization and appointment scheduling Flexibility in terms of location and time
- expensive journeys and absences from work are eliminated
- The same processing options as face-to-face coaching
- existing distance has a relaxing effect and allows easier access
My understanding of counseling
Faced with personal challenges, those affected sometimes forget the great potential they have, based on their life experience. Of course, all these skills are still there and can be brought out again, made visible and usable with targeted coaching and supportive advice. On this journey of discovery, we proceed holistically so that synergy arises from the various strengths: emotional, mental and neuronal potential are coupled with each other.
further information:
info@stauffer-consulting.ch
Tel / Whatsapp: +41 79 745 31 36Kommunikation und Führung
Auftrittskompetenz - Integrale Kommunikation
- Videotraining, Präsentation, Referat, Rede, Interview, Informationsarbeit, Pressetext (Print, Web), Interview, medialer Auftritt, Politische Kommunikation, Krisenkommunikation, Crossmediale Kommunikation, Visuelle Kommunikation, Körpersprache.
Methodenkompetenz - Lösungsorientierung
- nach Steve de Shazer und Insoo Kim Berg, Kommunikationstheorien (Schulz von Thun, Virginia Satir, Paul Watzlawick), Gewaltfreie Kommunikation GFK, interkulturelle und interreligiöse Varianz in der Kommunikation, Framing und Reframing, Neurologie und Kommunikation, Grundlagen der Systemtheorie, Grundlagen des Konstruktivismus, reflecting team (groupe de reflexion), fishbowl.
Führungskompetenz Kommunikation und Führungsverhalten
- Agiles Management, Konfliktmanagement, Generationenmanagement, Interkulturelle Zusammenarbeit, Mediation und Konflikttransformation (Galtung,
Harvard, Glasl), Einzelgespräch,
Motivationsgespräch, Standort- und
Zielgespräch, Gruppen- / Teamgespräch, Klärungsgespräch, Verhandlung, Schlichtungsgespräch, DISG Methode
nach William Moulton Marston, Riemann-Thomann-Modell.
Klienten und Partner:
Eidgenössisches Departement für auswärtige Angelegenheiten EDAEidgenössische Steuerverwaltung ESTV
Luzerner Kantonsspital LUKS
Ductus Studio GmbH
Staatssekretariat für Migration SEM
Reformierte Kirche Zürich
Save The Children Deutschland
Mission 21, Basel
Tertianum AG
HWZ Zürich
Juventus Schulen Zürich
Uni Basel
Einzelpersonen und Paare